گروه برق آموزشکده فنی و حرفه ای شهدا - شماره 2 اهواز

Electrical Group of technical and vocational university shohada -NO. 2 Ahvaz

گروه برق آموزشکده فنی و حرفه ای شهدا - شماره 2 اهواز

Electrical Group of technical and vocational university shohada -NO. 2 Ahvaz

سلام به همه عزیزان و دانشجویان گروه برق آموزشکده شهدا شماره 2 اهواز
امیدواریم حالتون خوب باشه
بابربچ جمع شدیم یه وبلاگ زدیم واسه آموزشکده شاید یه کم وضع بهتره بشه و البته سطح علمی و آگاهی دانشجوا هم بره بالا. اصلا قصد توهین به کسی نداریم. اگه حرفی میزنیم فقط و فقط از باب دلسوزیه.
الهی همه وحداتون پاس بشه

آمـــــین

تعداد زیادی از کاربرا وقتی میخوان یه تلفن هوشمند بخرن اولین کاری که میکنن اینه که از فروشنده های سطح شهر کمک میگیرن که در اصل بدترین کار ممکن هم دقیقا همینه که از یه فروشنده برای انتخاب یک محصول کمک بگیرید! ببینید یک فروشنده اولین اولویتش قطعا فروش محصولش هست، کمک به شما و راهنمایی شما برای خرید بهترین محصول مد نظرش نیست!

مسئله دوم هم اینه که خیلی از فروشنده ها اصلا تفاوت پردازنده های کوالکام، اگزینوس یا مدیاتک رو نمیدونن و تقریبا هیچ اطلاعاتی درباره اینجور مسائل ندارن! اساسی ترین ملاکی که برای برتری یک محصول نسبت به محصولات دیگه قائل هستن اینه که قیمت یکیشون مناسب تر و بصرفه تره یا گوشی ظاهر جذابی داره و مسائلی از این قبیل.

در این مقاله قصد داریم بهترین و بصرفه ترین گوشی های هوشمند میان رده که قیمتی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دارن رو بررسی کنیم تا کاربرا از این به بعد برای خرید محصولات هوشمند سردرگم نباشن و از منابع درست و شایسته، اطلاعات مورد نیازشون رو دریافت کنن; درضمن اگر مثلا از پردازنده کوالکام اطلاعاتی ندارید یا نمیدونید تفاوت پنل های TFT و IPS چی هست این کلمات رو به مقاله های قبلی کافه تکنولوژی لینک کردیم که با مطالعه اون ها میتونید اطلاعات دقیق تری از این اصطلاحات تکنولوژی پیدا کنید پس اگر شما هم به این موضوع علاقمند هستید تا پایان بروزنت رو دنبال کنید.

قیمتی که در این مقاله برای گوشی ها ثبت شده میانگین قیمتی هست که در فروشگاه های مختلف کشور موجوده و ممکنه قیمت واقعی اون در شهر شما کمی بالاتر یا پایین تر از چیزی باشه که در مقاله نوشته شده. تلفن های هوشمندی که در ادامه مشاهده میکنید به ترتیب اولویت و برتری قرار داده شدن و تمام مشخصات سخت افزاری، نرم افزاری و قیمت اون ها در نظر گرفته شده.

۱- Huawei Honor 3C قیمت ۵۵۰ هزار تومان

هواوی Honor 3C اولین بار دسامبر ۲۰۱۳ وارد بازار شد که فعلا در مدل دو سیم کارت در ایران به فروش میرسه. این تلفن هوشمند که بهترین و بصرفه ترین محصول در این مقاله هست مشخصاتی از پرچمدار ها و میان رده ها به ارث برده که واقعا نمیشه اون رو صرفا یک میان رده یا پرچمدار دونست.

cachefile_phone_37339_Huawei_Honor_3C_01_0_f

این گوشی یه پردازنده مدیاتک ۴ هسته ای با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز داره که میشه گفت یه پردازنده میان رده هست; یعنی وقتی با گوشی کار میکنید لگ داشتن و تیک تیک زدن مشاهده نمیشه و تمام اعمال با روانی کامل صورت میگیرن. اکثر بازی های روز دنیا رو میتونه اجرا کنه و برای نصب اپلیکیشن و این چیزا قطعا به مشکل بر نمیخورید.

 فضای رم ۲ گیگابایتی به این محصول اختصاص داده شده که برای مقایسه مثلا LG G2 یا Galaxy S4 هم هردوشون ۲ گیگابایت RAM دارن که اینها یه روزی پرچمدارای الجی و سامسونگ بودن پس وجود حافظه RAM با فضای ۲ گیگابایت یه نکته مهم و قابل تحسین توی این گوشی هست.

cachefile_phone_37339_Huawei_Honor_3C_02_0_f

دوربین اصلی این گوشی ۸ مگاپیکسل هست که میتونه با کیفیت فول اچ دی فیلمبرداری کنه و دوربین سلفی هم ۵ مگاپیکسله که نشون میده این گوشی از نظر دوربین میتونه جزو بهترین میان رده ها باشه.

میان رده چینی یه نمایشگر ۵ اینچی داره که تراکم پیکسلی ۲۹۴ppi رو به نمایش میزاره و برای یک میان رده با قیمت ۵۵۰ هزار تومان واقعا عالی به نظر میرسه. در ضمن پنل نمایشگر هم از نوع با کیفیت IPS و منبع تغذیه اون هم یه باتری با حجم ۲۳۰۰mAh  هست که بخوبی میتونه جوابگوی تمام کار های روزانه شما باشه.

cachefile_phone_37339_Huawei_Honor_3C_04_0_f

بقیه مشخصات اون هم عبارت از ضخامت ۹٫۲ میلیمتری، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت، شتاب دهنده Mali-400MP2 و اندروید جیلی بین ۴٫۲٫۲ هستن که در رنگ های سفید و مشکی هم در ایران بفروش میرسه. یادتون باشه که با قیمت ۵۵۰ هزار تومان قطعا Huawei Honor 3C میتونه یکی از بهترین انتخاب ها باشه!!

۲- LG L Bello قیمت ۷۰۰ هزار تومان

کمپانی الجی بعد از تولید LG G2 خیلی خوب کار کرد و تونست خودش رو به جایگاه خوبی در بازار محصولات هوشمند برسونه و اعتماد تعداد زیادی از کاربرا رو در ایرن و خارج از ایران به خودش جلب کنه.

cachefile_phone_37561_LG_L_Bello_01_0_f

این کمپانی در سپتامبر ۲۰۱۴ محصولی به نام LG L Bello معرفی کرد که یکی از میان رده های بسیار خوب بازار بشمار میاد و میتونه جای LG G2 Mini رو پر کنه که تقریبا قیمت یکسانی هم دارن اما خب این تلفن در بعضی موارد بهتر از جی ۲ مینی بود پس به عنوان دومین برترین گوشی این لیست انتخابش کردیم. بجز یه سری مسائل جزیی تقریبا تفاوت چندانی با جی ۲ مینی نداره و تنها در صورتی که L Bello رو برای خرید در شهر خودتون پیدا نکردید میتونید جی ۲ مینی رو انتخاب کنید که مهمترین تفاوتشون در نمایشگرشون هست که جی ۲ مینی نمایشگرش ۴٫۷ اینچ و L Bello نمایشگری ۵ اینچی داره!

خب همونطور که گفتیم این گوشی نمایشگری ۵ اینچی با تراکم پیکسلی ۱۹۶ppi داره و از پنل IPS در اون استفاده شده که در کل میتونیم بگیم نمایشگر نسبتا خوبیه و ارزش ۷۰۰ هزارتومان هزینه رو میتونه داشته باشه.

cachefile_phone_37561_LG_L_Bello_02_0_f

L Bello  نسخه دو سیم کارت هم داره و پردازندش کوالکام اسنپدراگون ۴۰۰ هست که چهار هسته ایه و فرکانس کاری یا سرعت ۱٫۳ گیگاهرتز براش انتخاب شده. دقیقا مثل Honor 3C میتونید تعداد زیادی از بازی های روز رو در این گوشی اجرا کنید و رابط کاربری بسیار روان و کاربر پسندی داره که هیچ لگ یا تیک زدنی در اون مشاهده نمیشه و میتونید از کار کردن با اون لذت ببرید.

این دستگاه فضای رم ۱ گیگابایتی داره که برای کارای روزانه کافیه که وقتی مثلا دارید با گوشیتون موزیک گوش میدید، میتونید همزمان توی اینترنت هم چرخ بزنید و فایلی رو هم روی دانلود گذاشته باشید با این حال هیچ مشکلی پیش نمیاد و براحتی میتونید چند کار رو همزمان بدون اینکه دستگاه هنگ کنه انجام بدید!

دوربین اصلی L Bello هشت مگاپیکسل و دوربین سلفیش ۱ مگاپیکسل هست که کیفیت متوسط اما قابل قبولی داره ولی خب قطعا از Honor 3C پایین تره ولی دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلیش تصاویر خوبی رو ثبت میکنه و میتونه با کیفیت فول اچ دی فیلمبرداری کنه.

LG-L-Bello

یکی از بزرگترین برتری هایی که این گوشی نسبت به Honor 3C داره اینه که نسخه اندروید کیت کت ۴٫۴٫۲ روش نصب شده و امکان عرضه آپدیت هم براش هست اما محصولات هواوی تقریبا هیچکدوم تا حالا براشون آپدیت نیومده و انتشار آپدیت برای تلفن ها و تبلت هاش خیلی نادر و کمیاب هست اما محصولات الجی و دیگر برند ها براحتی آپدیت براشون در دسترس قرار میگیره و یا میتونید از رام های کاستوم مثل سیانوژن یا MIUI استفاده کنید که البته استفاده از اینجور رام ها دردسر های خاص خودشون رو هم دارن!

طراحی ظاهری L Bello واقعا عالی هست و دقیقا مشابه الجی G3 طراحی شده بصورتی که دکمه های پاور و ولوم بالا و پایین در پشت دستگاه زیر لنز دوربین قرار داده شدن و حاشیه های نمایشگر بسیار باریک و ظریف هستن که یکی از بزرگترین برتری های این گوشی در مقایسه با محصولات رقیب، میتونه طراحی ظاهری فوق العادش باشه.

بقیه مشخصات این گوشی هم ضخامت ۱۰٫۷ میلیمتری، باتری فوق العاده ۲۵۴۰mAh که کارکرد بسیار عالی داره، شتاب دهنده گرافیکی Adreno 305، بلوتوث نسخه ۴، قابلیت NFC، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت هستن و در کل گوشی میان رده بسیار خوب و مدرنی رو تشکیل میدن که با قیمت بسیار خوب در رنگ های سفید، مشکی و طلایی میتونید LG L Bello رو تهیه کنید.

۳- HTC Desire 510 قیمت ۶۰۰ هزار تومان

کمپانی تایوانی HTC همیشه به طراحی ظاهریش شهرت داشته چون معمولا بدنه گوشی های پرچمدارش فلزی هستن و قاب پشتی بی نظیر و با کیفیتی دارن اما گوشی های میان ردش که بدنه شون فلزی نیست هم طراحی زیبایی دارن و ارزون ترین مدل هاش هم میتونن ابهت و اقتدار یک پرچمدار رو از نظر طراحی ظاهری داشته باشن. این شرکت اخیرا محصولات سری Desire رو بیشتر اختصاص به گوشی های میان رده داده  که HTC Desire 510 هم یکی از میان رده های سال ۲۰۱۴ این شرکت هست.

cachefile_phone_37578_HTC_Desire_510_01_0_f

دیزایر ۵۱۰ یه نمایشگر ۴٫۷ اینچی با پنل IPS و تراکم پیکسلی ۲۰۸ppi داره که نسبت به قیمت اون واقعا خوب و قابل قبول به نظر میرسه.

دوربین اصلی این دستگاه ۵ مگاپیکسل  و دوربین سلفیش هم کیفیت VGA داره که واقعا از نظر دوربین ضعیف هست. اگه دوربین با کیفیت یکی از اولویت های شما برای انتخاب گوشیتونه، اکیدا از خرید Desire 510 خودداری کنید چون نباید انتظار یک دوربین باکیفیت از این محصول داشته باشید.

cachefile_phone_37578_HTC_Desire_510_02_0_f

پردازنده قدرتمند Desire 510 میتونه بزرگترین نقطه قوتش باشه چون کوالکام اسنپدراگون ۴۱۰ از نوع ۴ هسته ای ۶۴ بیتی هست که فرکانس کاریش روی ۱٫۲ گیگاهرتز قفل شده. این پردازنده میتونه تقریبا هر بازی رو اجرا و بدون هیچ کندی رابط کاربری Sense که متعلق به HTC هست رو اجرا و بارگذاری کنه. از این گوشی میتونید انتظار اجرای هر چیزی رو داشته باشید!

فضایی که به عنوان RAM به Desire 510 اختصاص داده شده ۱ گیگابایت هست و همونطور که بالاتر در LG L Bello توضیح دادم توی هیچ کاری روی شما رو زمین نمیندازه و در حد کارای روزمره و استاندارد میتونه خیلی خوب ظاهر بشه.

cachefile_phone_37578_HTC_Desire_510_06_0_f

مشخصات ذکر نشده این دستگاه عبارت از ضخامت ۱۰ میلیمتری، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، پشتیبانی از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت و بلوتوث نسخه ۴ هستن. این گوشی یعنی HTC Desire 510 رو میتونید در رنگ های سفید، مشکی، خاکستری و سورمه ای (آبی) با قیمتی حدود ۶۰۰ هزارتومان از بازار ایران تهیه کنید.

۴- Sony Xperia C3 قیمت ۷۸۰ هزار تومان

قیمت محصولات سونی تقریبا همیشه یک سر و گردن از محصولات کمپانی های رقیب بالاتر بودن و به همین دلیل Xperia C3 رو به عنوان چهارمین گوشی این مقاله قرار دادیم چون تقریبا هیچ وقت قیمت محصولات با امکانات ارائه شده تطبیق ندارن و سونی بگونه ای همیشه متهم به گرون فروشی هست!

cachefile_phone_37504_Sony_Xperia_C3_01_0_f

سونی Xperia C3 نمایشگری ۵٫۵ اینچی با تراکم پیکسلی ۲۶۷ppi و پنل IPS داره که به جرات میتونم بگم بگم بزرگترین نقطه قوت این گوشی میتونه نمایشگرش باشه که از کیفیت بسیار خوبی داره.

این محصول دقیقا مثل رقیب هاش از پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ با ۴ هسته و فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز استفاده میکنه که قابلیت های اون رو در LG L Bello توضیح دادیم و این دو از پردازنده های کاملا مشابهی استفاده میکنن.

cachefile_phone_37504_Sony_Xperia_C3_06_0_f

ایکسپریا C3 به ۱ گیگابایت حافظه RAM مجهز شده که از این نظر هم با رقباش تفاوتی نداره. دوربین این دستگاه ۸ مگاپیکسله که با کیفیت فول اچ دی فیلمبرداری میکنه و دوربین سلفیش هم ۵ مگاپیکسل هست و همونطور که میدونید لنز های دوربین سونی واقعا چیزی کم ندارن و میتونن جزو بهترین ها باشن.

حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، پشتیبانی از کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت، ضخامت ۷٫۶ میلیمتری، باتری فوق العاده قوی ۲۵۰۰mAh که میتونه جوابگوی تمام کارای روزانه باشه، بلوتوث نسخه ۴، قابلیت NFC و اندروید کیت کت ۴٫۴٫۲ از دیگر مشخصات این میان رده ژاپنی هستن.

cachefile_phone_37504_Sony_Xperia_C3_08_0_f

این گوشی در رنگ های مشکی، سفید و سبز در بازار ایران موجوده که با قیمتی بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان میتونید بخریدش!

خب بحث ما تا اینجا تموم میشه و فکر میکنم چهار تا از بهترین و بصرفه ترین گوشی های هوشمند از چهار برند مختلف رو براتون معرفی کردم که واقعا توی این رنج قیمت ارزش خرید دارن.

cachefile_phone_36928_Samsung_I8190_Galaxy_S_III_mini_01_0_f

در آخر این رو هم بگم که اگر از محصولات سامسونگ توی این لیست اسمی نبردیم به هیچ وجه به این معنی نیست که با این برند دشمنی داریم یا خوشمون نمیاد. مساله اینه که با هزینه ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان واقعا نمیشه چیز درست حسابی توی محصولات سامسونگ پیدا کرد چون گوشی هایی از این برند که توی این رنج قیمت هستن نه طراحی جالبی دارن، نه پردازنده های شاخصی دارن و نه ویژگی خاص یا قابل ذکری میشه ازشون نام برد اما وقتی بخوایم پرچمدارای کمپانی ها رو مقایسه کنیم قطعا محصولات سامسونگ نقش اساسی توی اون مقالات خواهند داشت.

cachefile_phone_37355_Asus_Zenfone_5_01_0_f

محصولات بسیار خوبی هم از برند هایی مثل شیائومی، میزو، لنوو و ایسوس تولید شدن که متاسفانه توی ایران یا پیدا نمیشن یا اگه پیدا بشن خیلی گرون تر از قیمت واقعی فروخته میشن و اون تفاوت قیمت رقابتی که به دلار با محصولات کمپانی های مختلف دارن با ریال به هیچ وجه حس نمیشه و گیر آوردنشون واقعا سخته.

apple-iphone-6-plus-1

دوستانی که طرفدار Apple هم هستن که مسلما هیچ اعتراضی نخواهند داشت چون از ابتدای تاریخ هیچوقت اپل میان رده تولید نکرده و اصولا سیاست تولید پرچمدار رو در راستای کار خودش قرار داده پس واقعا نمیشه از محصولات اپل اسم برد!!

در هفته های آینده محصولات میان رده و پرچمدارای مایکروسافت-نوکیا و ویندوز فونی، پرچمدارای قدرتمند اندرویدی، گوشی های ارزان قیمت و همین مباحث درباره تبلت ها رو هم قطعا مورد بحث و بررسی قرار میدیم پس در هفته های آینده هم بروزنت رو دنبال کنید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی