گروه برق آموزشکده فنی و حرفه ای شهدا - شماره 2 اهواز

Electrical Group of technical and vocational university shohada -NO. 2 Ahvaz

گروه برق آموزشکده فنی و حرفه ای شهدا - شماره 2 اهواز

Electrical Group of technical and vocational university shohada -NO. 2 Ahvaz

سلام به همه عزیزان و دانشجویان گروه برق آموزشکده شهدا شماره 2 اهواز
امیدواریم حالتون خوب باشه
بابربچ جمع شدیم یه وبلاگ زدیم واسه آموزشکده شاید یه کم وضع بهتره بشه و البته سطح علمی و آگاهی دانشجوا هم بره بالا. اصلا قصد توهین به کسی نداریم. اگه حرفی میزنیم فقط و فقط از باب دلسوزیه.
الهی همه وحداتون پاس بشه

آمـــــین


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه تاسیس دانشکده فنی وحرفه ای در کشور در 10 سال اخیر روند نزولی داشته است، اظهار کرد اکنون رشته‌های کاردانیو کارشناسی ناپیوسته داریم و با کمک وزارت علوم رشته‌های کارشناسی پیوسته فنی و حرفه‌ای را نیز راه‌اندازی می‌کنیم.

سعید شفیعی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران همدانی

اذعان کرد: در همدان دو مرکز جدید در دست احداث داریم، در هر استانی به دنبال یک رشته هستیم که تبدیل به برند استان شود.

وی با اشاره به اینکه بازاری برای عرضه فن آوری نداریم، بیان کرد: مدرک گرایی باعث شده حتی کاردان‌های ما هم به سوی مدرک گرایی بروند.

شفیعی اظهار کرد استان همدان در بسیاری از رشته‌ها پیشرو بوده و در مقایسه با بسیاری از استان‌ها توان بیشتری دارد هم از لحاظ تعداد دانشجو وهم از لحاظ امکانات کاستی‌هایی داریم.

شفیعی اذعان کرد نیرو کار تربیت می‌کنیم تا وارد بازار صنعت شود، به دنبال طرح سرباز صنعت هستیم تا کار قسمتی از سربازی قرار گیرد، تا کنون مقاومت کرده‌ایم که غیر هنرستانی نگیریم چرا که مهارت دارند، ولی در دانشگاه‌های دیگر موازنه به هم خورده است.

وی بیان کرد 160 هزار دانشجو اکنون داریم، ظرفیت سالیانه پذیرش ما 90 هزار نفر است و به این ترتیب 50 هزار متقاضی هنرستانی نمی‌توانند وارد دانشگاه‌های فنی و حرفه ای شوند.

وی با اشاره به اینکه خیرین و مسئولان می‌توانند آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای در این استان بسازند، بیان کرد: همدان باید بیش از دیگر مناطق رشد کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت محور دانشگاه نسل سوم ارتباط صنعت ودانشگاه است، صنعت باید بر مبنای نیازها تربیت شود،آزمایشگاه‌های این نهاد برای رشته‌های خاصی تاسیس شده و قدیمی است، از دولت در خواست کرده‌ایم برای نوسازی و بهسازی کار گاه‌ها امکاناتی در اختیار قرار دهد.

شفیعی افزود در صنایع مختلف صاحب دانش نیستیم بلکه وارد کنند فن آوری هستیم و تنها انتقال دانش را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه ایران نیازمند نیروهای مهارتی هستند، گفت: باید در گردنه علم وفن آوری شاهد جایگاهی از خود در جهان باشیم.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور ادامه داد: باید به بیانات رهبر توجه خاص کرده و به فن آوری برسیم، نباید جایگاه علمی خود را از دست دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این نشست گفت: باید صنایع وارد میدان شوند، توانمندی‌های استان نیز باید مشخص شود.

شفیعی اظهار کرد اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است، اگر علم دانش بنیان شود دولت‌های دیگر قادر به تحریم ما نیستند.

وی ادامه داد اقتصادی که دانش بنیان باشد و تولید ناخالص ملی در آن تاثیر بگذارد اقتصاد مقاومت است.

وی عنوان کرد در کلان مشکلی برای جذب هنرستانی‌ها نداریم مگر رشته خاصی و شهر خاصی را انتخاب کنند که ظرفیت آن محدود است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی